Spelregels van de bezorgdienst


Aanmelden bij "de Waog" heeft alleen zin als je van plan bent bestellingen te gaan doen die afgehaald worden tijdens de openingstijden van onze Boerderijwinkel.

Hieronder staan de spelregels zoals die bij "de Waog" altijd golden; 

Het bestellen:
Ons bezorgsysteem is géén abonnement; Iedereen is vrij om te bestellen wanneer en wat men wil.

Bij elke bestelling voegen we een nieuwe bestellijst (met vermelding van alle leverbare producten herkomst en prijs) die gebruikt kan worden voor de volgende bestelling. Deze lijst moet uiterlijk donderdags in ons bezit zijn, en kan verzonden worden per post of fax. Indien er geen andere mogelijkheden voorhanden zijn kunnen bestellingen ingesproken worden op het bandje van de besteltelefoon. 

Bestellen via Internet is de meest directe- en voor ons de handigste manier omdat wij deze orders niet nog eens hoeven in te voeren in ons automatiseringsprogramma; Fouten ten gevolge van verkeerde invoer worden daardoor voorkomen. Om het virtuele winkelen te stimuleren kom je in onze Webwinkel op deze Site speciale aanbiedingen tegen die alleen dáár gelden. Ook beschik je via Internet altijd over de meest actuele informatie. 
Om een kijkje te nemen in onze Webwinkel klik je hierboven op en vult vervolgens bij 'klantnummer' in: "demo"

Sluitingstijd:
Bestellingen of wijzigingen in vaste bestellingen kunnen doorgegeven worden tot donderdag 12u.
Als bestellingen ons later bereiken kunnen we niet garanderen dat met name de kort houdbare producten zoals brood en zuivel nog leverbaar zullen zijn. 
Liever zien we dat er al op woensdag besteld wordt; als het dán vergeten wordt is er altijd nog de donderdagmorgen, dus mooi op tijd!
Het overkomt iedereen wel eens dat men te laat is om nog te bestellen. Wij maken daar geen punt van zolang het maar geen regelmaat wordt. Wat dat betreft mag men ons in noodgeval nog bellen op de dag van levering!
Mocht het voorkomen dat een klant voortdurend te laat bestelt, dan komen wij met een voorstel om bewust te laat opgegeven bestellingen alleen nog maar in behandeling te nemen als we daar een extra vergoeding (ten bate van de 'personeelspot') tegenover mogen stellen.


LET OP: bij bestellen via deze Site is de sluitingstijd exact op donderdag 12.00u. Bestellingen die opgegeven worden na donderdag 12.00u worden automatisch doorgeschoven naar de volgende afleverdatum, dus een week later!

Bestellingen overslaan:
Van erg regelmatige bestellers horen we het graag als er een of meerdere weken overgeslagen gaat worden; Wij hoeven ons dan niet af te vragen of er misschien iets fout ging bij het versturen van de bestellijst. Soms doen we bij erg trouwe klanten navraag als we onaangekondigd niets horen; Dit is echter puur bedoeld om fouten op te sporen, en mag niet gezien worden als een herinnering!
Klanten met een vaste bestelling die een of meerdere keren willen overslaan kunnen de vaste bestelling annuleren tot uiterlijk donderdag 12 uur.

Het bezorgen:
Het bezorgen gebeurt één maal per week op vaste tijden bij zogenaamde 'afhaaladressen' voor een groep klanten van minimaal 5 gezinnen. 
Tijdens de bezorgroute zijn we via ons mobiele nummer bereikbaar; Vaak kunnen onduidelijkheden of fouten nog tijdens de route opgelost worden als je dit nummer draait. Ook kun je er informatie opvragen over (gewijzigde) aflevertijden in geval van vertraging.

Het afhalen:
Afhaaladressen werken vrijwillig, bezorg hun daarom zo min mogelijk overlast. Laat je bij de eerste keer afhalen de "huisregels" uitleggen en probeer je daar dan ook aan te houden. Als je een keer later wilt afhalen dan de toegestane afhaaltijd, overleg dat dan altijd eerst. Lever lege kisten altijd ingeklapt in, en leg ze op de stapel. Stop lege flessen e.d. altijd in één verzamelkist. Houd ook rekening met de buren; die ondervinden vaak hinder van fout geparkeerde auto's vóór of óp(!) de oprit.

Bezorgkosten:
Bij groepsgewijs afleveren wordt per bestelling € 1,50 aan bezorgkosten in rekening gebracht.
Bij meerdere bestellingen op één lijst, met één kassabon wordt slechts één maal bezorgkosten berekend, waardoor het interessant kan zijn voor kleine afnemers om samen met anderen te bestellen. Bij elke levering ontvang je een duidelijke kassabon waarop alle artikelen die apart besteld worden ook apart berekend staan, dit om de verschillende bestellingen gemakkelijk te kunnen splitsen.
In overleg zijn individuele bestellingen aan huis mogelijk; hiervoor wordt € 3,50 extra berekend, en is het een voorwaarde dat het afleveradres enigszins op de bezorgroute ligt. Bij (individuele) thuisbezorging geldt een minimumafname van € 35,00. 

Administratie:
Om naast de Bezorgdienst nog voldoende tijd over te houden voor de productie van de groenten hopen we dat naar aanleiding van de leveringen zo weinig mogelijk gebeld wordt; geef klachten, aan- of opmerkingen s.v.p. zoveel mogelijk schriftelijk (via e-mail) door. Je krijgt altijd antwoord en bovendien is het vaak gemakkelijker en voor iedereen duidelijker als fouten ons gemeld worden op het moment dat er een nieuwe bestelling geplaatst wordt; wij maken dan direct een correctie op de nieuwe rekening zodat men direct kan lezen dat de fout ook gecorrigeerd is.
Anders is het als je bijv. producten aantreft die je niet besteld hebt; als je ons dat direct meldt kan er soms nog het een en ander rechtgezet worden.

Minimumafname:
Doordat het leveren op bestelling een bijzonder intensieve klus is en veel administratie met zich meebrengt, zullen de bestedingen hiermee in verhouding moeten staan. Bestellingen onder ca. € 20,- zijn niet kostendekkend. Als er regelmatig kleinere bestellingen worden gedaan dan € 20,00 wordt € 2,00 administratiekosten per bestelling in rekening gebracht. Om kleine bestellers toch de kans te geven van ons producten af te nemen, adviseren wij om bijvoorbeeld samen met anderen of één keer per 2 weken een grotere bestelling te plaatsen.

Betalingen:
Betalingen worden bij voorkeur afgehandeld per automatische incasso. Dit betekent dat wij (nadat daar door invulling van een officieel formulier machtiging voor is verleend) regelmatig de verschuldigde bedragen van de bank- of postgirorekening laten afschrijven. Ben je het niet eens met een betaling, dan kun je die tot 4 weken na de Incasso weer terugvorderen. Ook kun je de machtiging te allen tijden weer intrekken.
Alleen bij uitzondering kan er op andere manieren betaald worden; Neem eventueel hierover contact op met ons.

Statiegeld:
Binnen de Bezorgdienst wordt er géén statiegeld in rekening gebracht voor flessen, inklapbare kisten, e.d.
We vertrouwen erop dat alle statiegeldverpakkingen terug ingeleverd worden, en dat de kisten in omloop blijven.

 

Bezoekersteller